Dopravna D3 Rožnov pod Radhoštěm se nachází ve vlkm 13,052 je konečnou stanicí na trati (konec tratě ve vlkm 13,249). Nachází se spolu s autobusovým nádražím blízko křižovatky U Janíků. Výhodou je přestup na místní autobusové linky již zmíněného autobusového nádraží a také dobrá dostupnost od středu města. Bohužel i přes vysokou frekvencí cestujících je nádraží v dezolátním stavu a nástupiště nejsou bezbariérové.
V dopravně se po zrušení vleček do býv. uhelných skladů, do býv. dřevoskladu a do bývalého areálu Tesly (Energoaquy) nenachází žádná vlečka. V dopravně se nachází 2 dopravní koleje a jedna manipulační kolej, která v současnosti slouží jen pro nakládku dřeva a během výluk slouží pro traťovou mechanizaci.
Stanice byla v minulosti dirigující stanicí pro tuto trať. Během výluky od 10. 11. do 18. 11. 2015 se dirigující dispečer přemístnil do Val. Meziříčí a Rožnov p.R. se stal dopravnou D3. Také v rámci výluky byla zrušená manipulační kolej č.5 a výhybka do již dávno zrušené vlečky dřevoskladu. V roce 2013 byla celkově opravena 3. kolej (2. od st. budovy) a kousek traťové koleje od zhlaví. Také v roce 2013 bylo zrušeno kolejové napojení ze stanice na bývalou remízu, dnes obývanou bezdomoci. Poblíž remízy stál dům ve vlastnictví Českých drah, který v éře parního provozu sloužil pro potřeby strojvedoucích a vlakových čet. Budova byla v roce 2010 zbourána.
Pro cestující je stanice vybavena mezistátní pokladnou, vytápěnou čekárnou, placenými záchody a také i občerstvením v bufetu nebo automatem na kávu. Po zrušení rožnovské vozovny ČSAD Vsetín se do staniční budovy přesunuly také informace autobusové dopravy a zázemí pro řidiče autobusů.
Plánek stanice: gvd.cz/cz/data/planky/3xx/304/347823.xls (ze stránky http://g-v-d.sweb.cz)
Téma Valašského deníku Rekonstrukce ČSD (SŽDC) a ČSAD nádraží v Rožnově p. R. :
https://valassky.denik.cz/tema/rekonstrukce-csd-a-csad-nadrazi-v-roznove-p-r.html
Výměna staničního osvětlení v měsících květen a červen roku 2014:
http://trat281.rajce.idnes.cz/Vymena_stanicniho_osvetleni_ve_stanici_Roznov/
- Pohled ve směru Val. Meziříčí
- Návěst, na které máme očekávat 40 km/h před dopravnou
- Návěst Hranice dopravny s číslem koleje, na který vlak přijede, pokud jsou výhybky v zákl. poloze
- Hned vedle návěsti se nachází vlečka do Enegoaquy (na obrázku návěst Hranice provozovatele dráhy)
- Pohled z opačné strany
- Pohled na bývalou pozici výhybky do lesácké vlečky
- Zde dříve odbočovala vlečka
- Pohled na most pro dvě koleje
- Poslední pozůstatky vlečky
- Jdeme dále a blížíme se k ceduli s názvem dopravny
- Počítadlo náprav ke spouštění PZS u prům. zóny
- Blížíme se ke krycímu návestidlu LkS
- Pohled z opačné strany
- Přiblížený záběr
- Kolejové rozvětvení
- Zde se dříve nacházela výhybka na kolej č. 5
- Kolejiště
- Krycí návěstidlo LkS
- Zde se dříve nacházela kolej č. 5
- Kolejiště
- Místo sloužící pro nakládku dnes jen dřeva, v době rozsáhlejších výluk je zde umistňována mechanizace, popř. štěrk, pražce nebo koleje
- Trojka Regionova po opravě
- Staniční budova
- Staniční budova i s Regionovou 077
- Pokračujeme dále…
- Vůz Eas, který bude dnes z Rožnova odvezen pravidelným Mn vlakem
- Býv. budova skladiště
- Druhá strana skladiště
- Nákladiště bylo pro kolej č. 5
- Přednádraží
- Pokračujeme dále…
- Kolej č. 5 pokračovala doprava
- Blížíme se ke konci…
- Bývalé kolejové napojení do býv. remízy
- Poslední kilometrovník na trati – 13,2 km
- Výhybka č. 1
- Zde končí manipulační kolej č. 2
- Pohled na kolejové napojení do býv. remízy
- Budova vyhořelé býv. remízy obklopená přírodou
- Zde pokračovala kolej č. 5
- A zde ještě 5 metrů za rampou končila
- V místě toho stromu by se měla nacházet vodní nádrž pro parní lokomotivy v remíze…
- Pohled zpět
- Blížíme se ke kilometru 13,249 – konec tratě
- Pohled zpět
- Přiblížený pohled
- Kilometr 13,249 – konec tratě
- Pohled zpět
- Dále pokračovala vlečka do úhelných skladů
- Bohužel po vlečce nezůstalo nic
- Pohled zpět
- Vyhořelá bývalá výtopna má již něco za sebou…
- Ovšem i přes léta stále stojí a i přes to, že budova byla vyhořelá stále v v něm bydlí bezdomovci
Nahrávky staničního hlášení:
Hlášení o opožďěném příjezdu vlaku č. 13224 a o příjezdu vlaku č. 13225 (INISS)
Hlášení o příjezdu vlaku č. 13225 a odjezdu vlaku č. 13224 (staré hlášení, mluveno výpravčím)
Hlášení neznámého vlaku do Val. Meziříčí se starým provedením dnešní znělky, začal ji pouštět občas jeden výpravčí před zrušením stanice