Vlečka do areálu společnosti Gumárny Zubří je jedna ze tří úplně zrušených vleček. Vznikla v 70. let letech pro stále větší import a export svých výrobků. Začínala odbočkou v blízkosti zastávky Zubří a přes vlečkový přejezd pokračovala již v samostatném areálu gumáren. Jelikož se od devadesátých let začala uplatňovat silniční doprava, obsluha vlečky postupně ubývala až po rok 2007, kdy se využívala pouze pro mazut. S přestavbou kotelny na plynovou technologii se přestal dovážet, takže vlečka byla pro gumárny zbytečná. Naposledy se za brány vlečky projela v roce 2009 Regionova 814 076-6 z důvodu zabezpečení vozidla proti vandalům z důvodu povodní. S přestavbou zastávky Zubří v roce 2011 se odstranilo kolejové napojení mezi tratí a vlečkou, ovšem koleje u býv. brány do vlečky a v areálu do roku 2013 zůstaly neporušeny. Po roku 2014 začala celková likvidace vlečky a v současné době je vlečka úplně zrušená kromě vlečkového přejezdu. Vlečka sloužila pro zmíněný dovoz mazutu a pro dovoz vývoz materiálu a výrobků.
- Původní kolejiště vlečky a manipulační koleje u zastávky Zubří (zdroj: Seznam Mapy)
- Pohled ve směru do Rožnova (v oblouku se koleje rozdělovaly na maniulační kolej do gumáren)
- Zruinovaná stará staniční budova
- Pohled na původní dvoukolejný most
- Pohled na původní dvoukolejný most z opačné strany
- Přibližně u přejezdu bylo kolejové napojení z manipulační koleje na traťovou
- Pohled z opačné strany, kdy vlečková kolej po pár metrech odbočovala vlevo
- Přibližně zde kolej odbočovala vlevo
- A dále pokračovala k přejezdu
- Pohled z opačné strany
- Celkový pohled na přejezd
- Tento přejezd je poslední dochovanou věcí na vlečce
- Dále pokračovala brána a kolejiště vlečky
- Z opačné strany
- Pohled přes plot
- Poslední dochované značky
- Poslední dochované značky
—-
Z minulosti
Fotky jsou z roku 2013, kdy byla celá vlečka vcelku a toho času by ještě nebyl problém vlečku napojit na trať. Bohužel v dalších letech bylo kolejiště celkově rozebíráno.
- Přejezd ještě s bránou do závodu
- Pohled na část kolejiště za bránou
- Detailnější pohled
- Výhybka v kolejišti gumáren
- Původní železniční osvětlení
- Do zrušení kolejiště vlečky se u přejezdu držel tento pěkný původní výstražný kříž